EXPOzycja 2019 | Relacja

Adam Głuch • 26 maja 2019 • 5 min

EXPOzycja 2019 | Relacja

9 i 10 maja odbyła się druga edycja EXPOzycji.

Już na początku wpisu chcielibyśmy serdecznie podziękować wszystkim uczestnikom, którzy tłumie zjawili się w Tauron Arenie Kraków i wystawcom współtworzącym  z firmą FOTO-PLUS to wydarzenie. Pogoda niestety w tym czasie nie dopisała, ale pozytywny nastrój musiał towarzyszyć wszystkim, którzy postanowili przybyć na EXPOzycję 2019, gdyż czekały na nich bardzo ciekawe prelekcje i warsztaty oraz mnóstwo sprzętu do fotografii i filmowania. Ale po kolei...

To fotograf i operator odpowiadają za jakość zdjęć.

To stwierdzenie towarzyszyło nam przez cały proces organizacji wydarzenia. Większość z osób pracujących w Foto-Plusie zajmuję się fotografią lub filmowaniem prywatnie. Wiemy, że to od umiejętności osoby trzymającej aparat lub kamerę bardzo wiele zależy. Dlatego postawiliśmy na przekazywanie wiedzy. Tak, aby każdy uczestnik wydarzenia mógł pozyskać dla siebie coś wartościowego,  udoskonalić swój warsztat. Tegoroczna edycja EXPOzycji już od momentu planowania mogła zachwycać rozmachem. Ci, którzy odwiedzili nasze wydarzenie rok temu mogą pamiętać, że stoiska znajdowały się tylko w części zachodniej obiektu, a wykłady odbywały się w wyłącznie jednej sali. Dodatkowo dostępna była mała sala pod zajęcia warsztatowe dotyczące oświetlenia studyjnego. Podczas planowania postanowiliśmy zarezerwować aż 4 sale do prowadzenia prelekcji, czyli wszystkie dostępne w Tauron Arenie. Wiedzieliśmy, że obsadzenie wszystkich tych pomieszczeń będzie dużym wyzwaniem, ale tak jak wspomniałem wyżej, zorganizowanie wydarzenia, na którym doświadczeni fotografowie i operatorzy będą dzielić się swoimi umiejętnościami było dla nas priorytetem. Teraz możemy powiedzieć, że chyba nam się udało. Na EXPOzycji odbyły się aż 42 prelekcje, wykłady lub warsztaty. Zostały poruszone tematy dotyczące różnych dziedzin fotografii: studyjnej, portretowej, ulicznej, przyrodniczej, sportowej, ślubnej, rodzinnej, czy krajobrazowej. Filmowcy mogli dowiedzieć się jak planować ruch kamery, jak zaplanować światło na planie czy jak realizować sceny aktorskie. Wykłady dotyczyły też etapów postprodukcji, zarówno edycji zdjęć jak i montażu filmów. Odbył się również wykład o tym jak skutecznie rozwijać swój biznes fotograficzny, a nawet jak zadbać o swoją witrynę, aby wysoko wyświetlała się w wynikach wyszukiwania Google. Odbyło się również spotkanie z popularnymi twórcami profesjonalnych filmów na platformie YouTube. Podsumowując: Działo się!

Sprzęt nie może ograniczać wizji artystycznej.

Wiedza, doświadczenie i kreatywność to elementy bez których ciężko tworzyć ładne obrazy. Wiemy, że dobry fotograf nie potrzebuje najlepszego modelu aparatu dostępnego na rynku, aby zrobić zdjęcie, które będzie poruszać widzów. Z drugiej strony sprzęt nie powinien nas ograniczać. Jeśli dostępne są rozwiązania, które ułatwią nam pracę i pozwolą skupić się na opowiadaniu historii i zawieraniu emocji w swoich obrazach, powinniśmy z nich skorzystać. Dlatego pragnęliśmy, aby na EXPOzycji znalazł się najnowszy sprzęt do fotografii i filmowania znajdujący się w ofercie FOTO-PLUS. Uczestnicy mieli możliwość przetestowania rozwiązań różnych producentów i podjęcia decyzji, które z nich najlepiej odpowiada ich preferencjom. Na stoiskach poszczególnych firm znajdowały się również zaaranżowane studia i scenografie. Można było fotografować lub filmować modelki pod okiem doświadczonych specjalistów, którzy nie szczędzili porad i sugestii. Dostępna była cała gama obiektywów o przeróżnych ogniskowych i z bagnetami do różnych systemów. Odwiedzający w tym dniu Tauron Arenę mieli możliwość sprawdzenia różnych rozwiązań stabilizacji: statywów, monopodów, czy gimbali. Nie zapomnieliśmy też o świetle. Do przetestowania były rozwiązania lamp błyskowych oraz szeroki asortyment ciągłego oświetlenia. Nie sposób wymienić wszystkich akcesoriów, które można było zobaczyć na EXPOzycji. Były filtry do obiektywów, torby, plecaki, modyfikatory oświetlenia i karty pamięci. Na filmowców czekały mikrofony, rejestratory audio, klatki operatorskie i rigi. No i oczywiście drony. Każdy fan podniebnych lotów, mógł nawet przetestować produkty w akcji. Świat fotografii i filmu opiera się na optyce, a skoro optyka to nie zabrakło też lornetek. Każdy wie o tym, że po etapie wykonywania zdjęć przychodzi pora na ich selekcję i postprodukcję. Na naszym wydarzeniu można było sprawdzić profesjonalne monitory, kalibratory kolorów, tablety graficzne czy konsole edycyjne. Zazwyczaj ostatnim etapem jest prezentacja prac. Na EXPOzycji zaprezentowane zostały drukarki, papiery fotograficzne oraz bardzo atrakcyjne wizualnie albumy czy fotoksiążki. Jak sami widzicie asortyment był naprawdę szeroki i na samo zapoznanie się ze wszystkimi stoiskami potrzeba było naprawdę sporo czasu. 

EXPOzycja FOTO-PLUS w liczbach

Blisko 3300 zapisanych uczestników, z czego ponad 2000 osób wzięło udział. Prawie 400 osób wzięło udział w pierwszym i w drugim dniu EXPOzycji. Stronę o wydarzeniu odwiedziło ponad 42 000 unikalnych użytkowników. Odbyły się 42 prelekcje lub warsztaty. Swoje stoisko zaprezentowało 32 wystawców prezentując produkty 58 marek. Reklamy związane z wydarzeniem wyświetliły się ponad 2 miliony razy. Mówiono o nas w internecie, telewizji oraz w radiu.

Dziękujemy!

Jeszcze raz chcielibyśmy serdecznie podziękować każdemu uczestnikowi wydarzenia. Bez Waszego udziału cała inicjatywa nie miała by sensu. Bardzo miło było nam patrzeć jak tłumnie zjawiliście się przed Tauron Areną przed pierwszym dniem eventu. Cieszyła nas prelekcja na wykładach i warsztatach. Radowaliśmy się, gdy testowaliście sprzęt i byliście zadowoleni z efektów. Pozytywne opinie od Was w trakcie EXPOzycji również naładowały energią i uświadczyły w przekonaniu, że takie inicjatywy mają sens. Bardzo dziękujemy też wszystkim wystawcom. Zarówno naszym partnerom handlowym jak i lokalnym szkołom fotografii i filmowania, które zaprezentowały swoją ofertę edukacyjną oraz  poprowadziły wartościowe warsztaty.

 

  

 

 

 

 

 

___________
Autor wpisu - Adam Głuch, Specjalista ds. Marketingu